ایرهاکی چیست

۳ بازديد

ایر هاکی

ایرهاکی یکی از ابزارهای بازی است که در سال‌های اخیر مورد توجه رده‌های سنی مختلف قرار گرفته‌اند. هر یک از این وسایل بازی از کارکرد به خصوصی برخوردار هستند. انواع آن‌ها بدنه‌ای مستحکم و مقاوم دارند و به همین خاطر نیز در میان مشتریان به شهرت رسیده‌اند. این محصولات بازی برای همه سنین مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع ایر هاکی در مراکز بازی کودک و نوجوان در دسترس قرار گرفته و نصب می‌شوند. هر یک از آن‌ها با طراحی زیبا و شکیلی در تفریح سازان ارائه می‌شوند.
پوک های ایر هاکی دیسک هایی هستند که از رزین پلی کربنات Lexan ساخته شده اند. پوک های استاندارد تایید شده زرد، قرمز و سبز هستند. در بازی رقابتی، یک لایه نوار سفید نازک در سمت رو به بالا قرار می گیرد. قوانین حرفه ای برای هاکی در مورد اندازه توپ وچود دارند.
در حالی که قوانین رسمی بیان می کند که قطر یک پوک باید دقیقا 5/3 اینچ باشد، تمام توپ های جایگزین با اندازه کامل توسط میزهای ایر هاکی حرفه ای تقریبا 14/3 اینچ قطر دارند. توپ های بازی معمولا دایره ای و اشکال دیگر (مثلث، شش ضلعی، هشت ضلعی یا مربع) هستند.

قوانین بازی ایرهاکی
در این بازی جذاب، قوانین بسیاری نیز وجود دارد که به افراد کمک می‌کنند از بازی خود لذت بیشتری ببرند. برخی از این قوانین را در زیر مشاهده می‌کنید:

در هر راند از این بازی شروع کننده یکی از بازیکنان خواهد بود. یعنی بازیکن شروع کننده در هر راند تغییر می‌کند.
برای هر بازیکن در هر راند بازی، به اندازه 10 ثانیه تایم اوت تعیین می‌شود. به این ترتیب روند بازی ساده‌تر خواهد شد.
با ضربه زدن به هر دیسک دستگیره‌ها نباید از خط مرکزی خارج شوند. در غیر این صورت جریمه‌هایی برای شخص خاطی تعیین می‌شود.
پس از گل زدن حریف، آغاز راند بعدی بازی با شخص دیگر است.
در صورتی که یک دیسک در میانه میز ایر هاکی باقی بماند و حرکت نکند، هیچ کس امتیازی کسب نمی‌کند.
محل قرارگیری هر یک از بازیکنان نیز در جریان این بازی تعیین می‌شود. هر یک از آن‌ها باید در کناره‌های میز قرار بگیرند.
در حین بازی نباید دسته‌ها از جای خود بلند شوند. در غیر این صورت نیز یک خطا برای بازیکن در نظر گرفته می‌شود.
روند بازی ایر هاکی
بازی رقابتی ایرهاکی با ویژگی های زیر شناخته می شود:

سر چکش مانند چوگان چوبی با نوک انگشتان از قسمت پشت گرفته می شود، نه بالای آن. این کار منجر به حرکات مچ بیشتری می شود و به بازیکن کمک می کند تا مهاجم را سریعتر دور میز حرکت دهد.
برای دفاع پایه، پتک در مرکز، حداقل با فاصله 8 اینچ از دروازه نگه داشته می شود. در این موقعیت، حرکات بسیار جزئی به سمت چپ و راست، عملاً تمام شوت های مستقیم را مسدود می کند. برای جلوگیری از ضربات، فرد به سرعت به گوشه عقب دروازه می نشیند.
شوت ها اغلب از «دریفت» زده می شوند، جایی که توپ در الگوهای تنظیم شده ای حرکت می کند که برای دور زدن انتظارات و زمان بندی حریف طراحی شده اند. محبوب ترین دریفت ها عبارتند از “مرکز”، “الماس”، “مورب” و “ال”.
شوت ها اغلب به صورت گیج کننده زده می شوند طوری که ظاهرا در یک مسیر، اما در جهت مخالف، در مقابل مهاجم قرار می گیرند. به عنوان مثال، یک حرکت عرضی بازوی راست می تواند منجر به “شات کات” به گوشه سمت چپ دروازه حریف یا “دیوار سمت راست زیر” شود (کنار دیوار سمت راست، به گوشه سمت راست دروازه حریف)
دلایل محبوبیت بازی ایر هاکی
هر یک از طرفداران ایر هاکی از ویژگی‌های این بازی لذت می‌برند. لذت یک بازی دونفره مهم‌ترین دلیل افزایش جذابیت این بازی برای علاقه‌مندان به شمار می‌رود. بازی‌های گروهی برای رده سنی کودک و نوجوان نیز بسیار محبوب هستند. این بازی هیجان‌انگیز، در چند راند برگزار می‌شود و هر یک از بازیکنان در هر نوبت از بازی شانس خود را امتحان می‌کنند. به این ترتیب هیجان بازی افزایش می‌یابد. به‌صرفه‌بودن هزینه انجام آن نیز در مراکز بازی کودک توجه افراد را جلب می‌کند.

بازی محبوب ایرهاکی بین خانواده

ایر هاکی در چه مکان هایی قابل استفاده است؟
باید بدانید که به طور کلی بازی های دستی اعم از ایر هاکی رومیزی و هاکی شهربازی را می توانید در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که به بازی های دستی و خانگی علاقه مند هستید می توانید ایر هاکی مورد نیاز خود را با ابعاد کوچک خریداری کنید و در خانه های خود نگهداری کنید و در اوقات فراغت خود همراه با اعضاء خانواده و یا با دوستان خود از این سرگرمی استفاده کنید.

حتی بسیاری از مسئولین مهد کودک ها و مدارس هم برای این که اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را به خوبی پر کنند در این مکان ها از ایر هاکی استفاده می کنند. اما این وسیله بازی و سرگرمی را در اندازه های کوچک برای خرید در نظر می گیرند. باید در نظر داشته باشید که ایر هاکی در ابعاد مختلفی ساخته می شود که بسته به مکان های مختلفی که قصد استفاده از این کالا را دارید می توانید این اندازه ها را برای خرید در نظر داشته باشید.

ایر هاکی رومیزی بهترین گزینه برای استفاده از این بازی در خانه ها و مدارس و مهد کودک ها است. زیرا فضای زیادی را هم به خود اختصاص نمی دهد و می توانید آن را به راحتی در یک قسمت از ساختمان ها قرار دهید. ایر هاکی هایی که در ابعاد بزرگ ساخته می شوند مختص قرار دادن در پارک ها و در شهربازی هستند. به این جهت که مقاوم تر هستند و برای استفاده در مکان های وسیع تر نیز بهترین گزینه به شمار می روند. شما عزیزانی که به خرید ایر هاکی اقدام می کنید باید این موضوع را به دقت تحت ملاحظه قرار دهید.

چه افرادی می توانند از ایر هاکی استفاده کنند؟
همان طور که می دانید تمام مردم چه بزرگسال و چه کودکان و نوجوانان می توانند از ایر هاکی در اوقات فراغت خودشان به عنوان یک نوع بازی و سرگرمی سالم و مفید استفاده کنند. اما در این بین تمام افرادی که قصد دارند هیجان ها و احساسات خودشان را تخلیه کنند می توانند به نحو احسن از این کالای سرگرمی بهره مند شوند و با استفاده از ایر هاکی می توانند انگیزه بهتری برای تداوم زندگی خود داشته باشند.

تمام افرادی که در زندگی امید و انگیزه ای ندارند با استفاده از این وسیله بازی می توانند به انگیزه های خوبی در زندگی خود دست پیدا کنند. باید توجه داشته باشید که ایر هاکی یکی از بازی هایی است که از یک طرف می تواند به تخلیه هیجانی در شما کمک کند و از طرف دیگر هم می تواند به ایجاد آرامش در شما اقدام کند. به همین خاطر اگر از کارهای روزمره در زندگی خود دچار خستگی و کسالت می شوید بهتر است که زمانی را به این بازی اختصاص دهید و به آرامش نسبی در طول روز دست یابید.

اصولاً ایر هاکی می تواند بیماری های روحی مانند افسردگی و تنش را هم درمان کند. اما باید توجه داشته باشید که این موضوع مهم زمانی در زندگی شما عزیزان می تواند تحقق پیدا کند که شما از این وسیله کارآمد و سرگرمی به طور مداوم و به صورت روزانه و در ساعت های مختلفی در طول روز استفاده های بهینه داشته باشید.

کاربرد ایر هاکی
ایر هاکی با کاربردهای وسیعی در کشور ما خرید و فروش می‌شود. انواع بازی‌های انجام شده بر روی این میزها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. برخی از کاربردهای این دستگاه‌ها برای بازی کودکان و نوجوانان در دسترس قرار می‌گیرند.
قد و ارتفاع هر یک از آن‌ها قابل تنظیم است و به همین خاطر نیز هر یک برای استفاده همه بچه‌ها و نوجوانان به کار می‌روند و محدودیتی برای استفاده از هر یک وجود ندارد. شما می‌توانید انواع میز ایر هاکی را برای بچه‌های خود در منزل نیز خریداری کنید.
در سال‌های اخیر مدل‌های کوچک‌تر این وسایل بازی نیز ارائه شده‌اند که برای مصارف خانگی بیشترین استفاده‌ها را دارند. برای خریدمیز  ایرهاکی خانگی باید حتما به ابعاد آن و محیطی که برایش در نظر گرفته اید توجه کنید تا بعد از خرید با مشکل روبرو نشوید. این محصولات بر اساس نیازهای مشتریان خرید و فروش می‌شوند.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.